Mamma och pappa <3

Det är rätt roligt faktiskt.
Mina föräldrar tittar sällan på TV. Dom är typiska pratpersoner som älskar att prata med varandra, dom sitter oftast på balkongen och diskuterar en massa och kommer man ut för att ta en cigg, så dras man med i diskutionen och kommer inte därifrån förrän en halvtimme senare, haha.
Men när dom väl kollar på tv, så är det oftast matlagningsprogram. Dom ser lika fundersamma ut varje gång och man ser verkligen vad dom tänker inom sig. Mamma tänker "Ja, men det där brukar jag ju göra" och Pappa tänker "Vad är det för krydda?.."
Min mamma lagar alltid maten hemma hos oss och det är väl rätt vanligt. Men pappa är så rolig. T.ex varje gång vi har tomater i salladen eller bara som tilltugg till maten så kommer "Oh, vad goda tomater, är dom från Spanien?". Haha, ja varenda gång. Och jag skrattar som fan. Såklart springer mamma till kylen och säger på vägen "Ja, jag ska genast kolla" med ett pustande. Sen skrattar alla tre och diskutionerna drar igång.

Vår familj har också tendensen att berätta samma sak till oftast samma personer om och om igen. Jag tror det går i generna, för jag gör också det. Haha. Ja, vår familj är allt rolig.
Men jag älskar den ändå :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0