Fråga och svar!

Fick precis en kommentar om vad jag har för skador i ja. Rygg, ben, fötter och höft!

Det var så att jag föddes med mina fötter insvängda. Och då snackar jag inte om ko-ben, utan att skeletten i mina fötter var böjda inåt. Jag fick ha stålskenor när jag var liten, som man spände runt höften med läderremmar. Jag hade specialskor och var väldigt liten när jag föddes (hade dessutom dockkläder, som en rolig detalj, för att jag var så liten). Efter ett par år kom problemen tillbaka och mina födder började svänga in igen. Automatiskt la jag all belastning på knä/ben och höft + rygg. Därför skapades det fler problem med min kropp. Jag kunde inte prestera vad jag var van vid på idrotten och klarade inte av att springa precis länge (därför försämrades min kondition rejält också)! Nu går jag hos en sjukgymnast, går på koll gällande fötterna i mellan åt och har inlägg i skorna som ska fixa det här. Har dessutom ett träningsprogram.
Problemet är det.. Att jag tänker inte på att använda allting och träna som jag ska. :/ *dumma mig*
Så det bara fortsätter. Jag börjar träna regelbundet, men sen avslutas det alltid på något konstigt sätt. Har inte tid pga skolan, har vänner och annat som kommer liksom i vägen hela tiden + att dom här inläggen är inte precis jättesköna och det känns som att man går på stora jävla stenar hela tiden och får inte bort det.

Ja där var min förklaring iaf :)

Kommentarer
Postat av: narnia

Tycker synd om dig, har liknande problem, men har inte behövt ha skena

2009-09-22 @ 21:43:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0